25 juni 2008

sjukhus...

Igår tisdag, åkte jag ner och jobbade tog mig en tablett på morgonen så de funkade hyfsat var lite mindre kaos på jobbet rullar som skulle dit bilar som löste varandra med olika material .. i vanliga fall kör jag min lastbil enbart.. men igår då åkte jag både på att lossa och lasta och köra den men de är bara roligt med lite olika uppgifter.. mindre skönt i mitt tillstånd bara.. väl framme vid lunch fick jag ta en tablett till så jag skulle orka resten av dagen och de gjorde jag på jobbet fixade till allt så de bara va att åka i morse... sen iväg hämta mina söta sessor på dagis hem och kände att de gjorde riktigt ont imagen och värre och värre blev de.. så de fick bli att ringa hit farmor och farfar så de kunde ta barnen. själv kunde jag inte gå :( så då fick vi ringa sjukan och de tyckte ju då att jag skulle komma in.. så de var ju bara att sätta sig i bilen och åka till v-vik blev sittande där en stund sedan in och blev undersökt. uppskickad till gyn och hon misstänkte att de först va ett hutanhavandeskap eller vad de hetersåg något väldigt lustigt på skärmen?? och att de väldigt mycket vätska i magen utanför organen vill säga...?? jaha blev man klokare efter de svaret? nepp ner igen till kirurgen som skulle sätta dropp och carro som verkligen inte tycker om nålar men intalade mig själv att de skulle gå snabbt och smidigt men icke!! två stick i varje arm innan de fick dit den där saken till droppet.. så då insåg jag till min fasa att jag skulle ju få bli kvar! ucha ja ja bara att bita i de sura äpplet.. Peter fick åka hem till barnen och jag fick verktabletter och något skit att sova på... sakt och gjort somnar runt ett och vaknar runt 4 igen med riktigt ont ännumera tabletter...väl morgon blir de ultraljug igen fast på magen kollar allt och ser samma sak som på gyn att de är vätska eller blod som ligger i magen men var de kommer ifrån är de ingen jäkel som kan svara på!! och att han inte hittar min blindtarm? jaha var e den då? och de vet jag inte än! sedan upp på rummet ligger och väntar på lakaren som ska komma och efter några timmar kliver han in och säger allt som jag redan vet och kan inte heller svara på vart ifrån blödninge? vätskan eller vad de är kommer ifrån? så vi ska avvakta. och då bestämmer jag mig för att åka hem vill inte ligga där uppe blir ju inte bättre för att jag liggen i en stål säng och kollar i taket? så jag skriver ut mig själv och åker hem till mina barn saknar ju dem så otroligt mycket. nu är jag iallafall hemma och bara tar de lugn och hos mina verktabletter om hjälper skönt så man kan få vara människa igen.. så nu får vi avvakta och se om de ger med sig eller inte.. har ju haft lite problem innan med cystor och skit kanske är nått sådan? fast jag är ju ingen läkare så jag vet ju inte...så nu blir de en skön dusch en trevligt film att glutta på och bara ta de lugn ... de var mina dagar de.. hörs igen snart

*slut*

0 kommentarer: