06 juli 2008

Helgen!

Hejsan på er igen:)

sitter nu framför datorn efter en lång dag hemifrån:) men vi börjar i fredags va??

fredagen
börjar som alla andra dagar upp i otten fixa barnen och iväög jobbar och sliter som alltid blir lite mer stress på em då de vill ha iväg båten så fort som möjligt så jag får helt enkelt hitta mig en mafi och börja köra men de gick kalas bra bara en massa olika knappar att hållareda på;) sedan snabbt från jobbet hämta sessorna och hem duscha packa väskan och sedan iväg hela familjen till elin som fyller år:) super trevligt blev ett par glas vin eller tre hihi verkligen lyckat ! sen hem och inta sängen!

lördag!

upp i ottan som alltid med morgon pigga barn och konstaterade att vädret var ju inte helt fel för en sjö tur så de fick de bli! skickar ikn barnen till peter så han kommer upp och han e på! packar väskorna och allt som ska med , ner till båten ser att de blåser men jag tycker att de inte ser så farligt ut ;) okej säger peter då åker vi men väl ut på öppet hav blåser de faktiskt rätt mycket 2,5 m vågor hu! riktigt otäck säger till peter att vi kanske ska vända men bestämmer oss för att åka vidare vet ju att de avtar mellan öarna.. och väl ut hittar vi en kalas fin ö!½ helt strålande och vädret e kalas fint hela dagen pratar med hilmer om de ska titta ut men hade lite att styra med men de skulle ev ut senare...men vi ligger och myser och har de bra bestämmer oss för att åkahem framåt eftermiddagen .. men tror ni båten gick som den skulle??!! nej så vi fick ringa lite och kolla om någon va ute eller på g ut och de va ju Morgan och co så de var på väg till oss skönt ja ja blev ett par timmar till surt bara att vi fick ställa in grillningen vi skulle ha hemma på kvällen! men tur man har goda vänner som förstår:) sedan kommer morgon camilla per och ann-sofi och kollar på båten är någon glapp kontakt se de va ju lätt fixat som tur va!½ men sedan passade vi på att vara kvar på ön en stund med dem och prata lite skit super härligt en jätte fin kväll verkligen. de tyckte vi kunde sova kar hos dem men nja visste ju att vädret va lite ostadig så vi åkte hem istället lite surt att åka hem idag i regn vädret... blåste lite mindre på vägen hem som tur va... så de var våran lördag:)

Söndagen!
Idag var de min tur att sova! härligt men de gick ju kalas inte tror ni jag kunde sova? nej som vanligt upp typ runt halv 9 och då har peter kommit på att vi ska åka till kalmar. sakt och gjort packar barnens väska och ska precis åka när farmor ringer och vill träffa barnen och tjatade tills sig dem idag;) så fört upp och lämna dem där sedan bar de av till kalmar:) in och handla presenter både farfar och faster fyller ju år hittade kalas bra saker till dem båda:) och en j.vla massa saker skulle vi ju ha till båte? fattar inte vad hälften va men de var en masssa bra att ha saker och så var de saker till båt kärran med hiih och lite nya fiske saker hittade jag såå kul bara man kunde få en fisk ibland hahahah! sen tog vi en runda på aklar slott jag och älsklingen och bara mös och njöt av varandra.. va ju där och vandrade när vi började träffas så mysigt älskar min peter så otroligt mycket min man mitt allt min andra hälft! du och jag Peter! sean blev de lite mat på peking! gick bättre än förra gången hihih... sedan tog vi lite handling på city gross med när vi ändå va nere blev sugen på en vespa hmm men ja de får de nog bli en faktiskt ;) men men sedan hem till barnen och mysa med dem såå härligt! haha som hilmer sa du är en sådan höns mamma carro! nej jag bara bryr mig och älskar mina sessor hihihih! och nu i kväll blir de soffan en stund och bara sitta! så detta va våran helg!
Hörs snart igen!

*slut*

0 kommentarer: