12 november 2008

att vara eller icke vara....

Att vara människa o leva på denna jord,det räcker inte.
Nej man måste följa med i mängden och helst göra o vara som alla andra
alla ska helst va likadana. Stressa, stressa, stressa... glömma vart man kom ifrån.
Klä sig i modekläder och skita i vad det är för väder.
helst ha den senaste frisyr och sen åter stressa på, göra allt det som man måste. Stressa på och tänka på alla sina bestyr. Man ska vara som en maskin helt enkelt. Arbeta dag som natt, fast svetten rinner och nerverna gungar. Likaså bör man bara fortsätta som inget har hänt?...Det är bara att på helgerna sen, ta sig en eller ett par klunkar av något som dämpar och gör att man för ett litet tag glömmer. Men jag tror att i varje människohjärta så finns det alltid något som vi människor gömmer? Minen som finns där, kanske från många långa o svåra dar? Från barn, kvinna och man. Att vara människa bara, det räcker inte. Man måste smälta in i mängden. Fast många vet nog som jag, att det inte håller i längden.

Men hur som haver e vi alla unika på sitt eget lilla vis.. och tur e väl de? vissa utmärker sig lite mer än alla andra bara;) men jag e en i mängden som bara finns och lever för levandet skull.. och lika nöjd e jag för de! jag finns, jag e mig själv vad mer kan man begära av en tjej på 26 år som bor i sverigest största skvaller stad men de mest konstiga, roliga, tråkiga, egendomliga människorna? här finns alla typer av människor bra och dåliga.. men som jag nämnde någon rad innan.. ¨tror inte de finns någon annan stad eller by, i vårat avlånga land där människor njuter av att veta så mycket om varandra.. alltid lika kul att höra vad man ska hitta på nästa vecka utav någon man inte känner eller få en fråga om varför man gjorde si eller så då? när man inte ens var i staden? hmm ja eller ne... eller vad säger ni oskarshamnare e jag helt ute och cyklar?

nehe nu e de dax för sängen.. sov gott!

kärlek till mina små söta tjejer..

*slut*

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Hehe, nä, jag är inte heller så haj på det där. Att göra en sida med en personlig bild på är något jag inte har en susning om hur man ska göra. :P Men,den jag har nu får duga ett tag framöver. :P

Du har ju en jättemysig sida, vare sig du fixat den själv, eller fått hjälp. ;)

Anonym sa...

Men du, SHIT vad du flummar ut... om man blir så där av att bo i Oskarstan... ja, då är det dags för dig att flytta! ;-)