15 november 2008

hu!

nu har de hänt! de som alla föräldrar fasar för eller alla kanske e att ta i men jag vet att de är många som fasar för de!
kom in på stans maxi nu för en stund sedan skulle bara 4 saker så jag tänkte flickorna får gå med varsin vagn, snabbt, enkelt, smärtfritt tänkte jag.. men icke!

som sakt jag har två helt olika barn en som en lugn som en filbunke och en som är envist som ett litet troll! ja ja jag kommer till saken nu;) jo kommer innanför dörrarna alltstå innan man kommer in i själva butiken! då någon har placerat en sådan där bil ni vet lägg i 5 kronor åk några minuter! Fanny hon tar så snäll sin vagn medans julia har lagt sikte på bilen och jag själv känner att nej vi har inte tid med bilen... så de fick som sakt bli nej julia kom hit nu.. jaha ja då händer de! tror ni inte ungen lägger sig på golvet och börjar skrika som en idiot!? efeter några tappra försök till att få henne upp där ifrån utan att bruka mina händer utan att försöka prata lugnt och sansat med henne.. så ger jag upp.. tar henne skrikandes på famnen får bära detta lilla ilskana troll genom halva butiken innan hon lugnat ner sig! sedan flyter resten på som de brukar och ska! hade de inte varit för att jag va tvungen att ha dessa 4 saker hade hon åkt ut i bilen utan tvekan...! dit jag vill komma e att vi hade en diskution på jobbet jag och en kille om hur jobbigt de va att se alla föräldrar med skrikande barn i butiken och hur man känner att alla typ ska titta på en och granska .. jaha ja hur löser hon detta smidigast osv.. ni med barn vet precis hur de känns när ens barn har bestämt sig för en sak och du för en annan! skrikande, tjatandes barn i en butik är något jag tror alla föräldrar vill slippa och faktiskt fasr lite för eller har jag fel?



om jag gjort som jag brukar hade detta säker aldrig hänt... ja ja nu e vi hemma igen ialla fall och ska på börja kvällens middag! ha en trevlig lördag kväll för de ska jag ha!

kärlek till filen och troll1..

'slut*

0 kommentarer: