11 januari 2010

Härligt! naket i täcket...

det pratas så mycket det säg så många saker...


Frågan ställes hur vill du leva ditt liv eller hur har dina drömmar sett ut?


Jag blir tyst och funderar en stund, ögon tittas på mig, jag tänker några sekunder till och svarar:


Idag lever jag ett liv som jag själv valt, ett liv som innebär att jag står på egna fötter rer och klarar mig själv något som jag för några år sedan var en omöjlighet.. men det är som de säger det som inte tar död på en stärker en:)


Jag trivs faktiskt riktig bra idag, Jag har så mycket mer än jag någonsin
kunnat drömma om, jag har massa av kärlek runt mig, mina
älskade små solstrålar som får mig att le så många gånger under en dag,
mycket goda vänner
som förgyller min vardag med många skratt och tårar,
Systrar som finns där dag som natt,
Mindre bra bekanta som faktiskt oxå tro det eller ej med förgyller min vardag genom att ge mig underbara skratt genom deras "tokiga påhitt"!
Jag har mitt egna hem där jag gör som jag vill, som tex i skrivande stund kommit ur duschen, sitter här under mitt täcke naken, osminkad med ett leende på läpparna och tycker livet känns underbart lyssnar lite lätt på musiken som spelas ur mina högtalare....
har accepterat och börjat tycka om livet som ensam.. så som jag känner nu finns det ingen plats för någon mer i mitt "hem" .. "liv"..
skriver det och säger det högt....
Jag är inte redo ..
När den dagen kommer igen när jag är redo, då har jag nog samma dröm som alla andra..
En dröm om underbar kärlek, gemenskap, respekt, flickorna en hund ett hus..
med enkla ord en kärnfamilj...
någonstans där ute finns det någon...
men inte nu.. och inte i morgon.. en annan dag i en annan tid....
så kom inte i nästa vecka det är för tidigt..
nu är det trivsel:)

0 kommentarer: