15 mars 2010

blommorna..

Har funderat lite den sista tiden, mycket på livet som är nu, livet som varit och livet som kommer...

jag har en bukett med massa blommor, vissa lyser mer än andra och vissa har funnits i vasen i många år, några vissna finns de oxå... Några doftar mer än andra, men alla har en speciell plats i vasen, och alla har en egen glans...


Jag tittade på vasen idag på morgon, och den är vacker... och den kommer alltid vara vacker, men den kommer inte alltid se ut så som den gör nu, kommer nog komma en och annan blomma till och någon mer kommer vissna, men just nu njuter jag av vasen som är...

blommorna i vasen är min, familj, mina underbara barn och alla mina vänner...
Jag njuter av livet som det är idag.. tar på varenda stund, lägger på minnet... för jag har en känsla i magen som säger något... men jag vet inte när... vet bara att de kommer komma...

1 kommentarer:

Majs sa...

Det var en vacker beskrivning. Vänta int. Det kommer när du minst anar det.
kram; majs