19 december 2008

Alla har vi väl rätten till egna val?

Jaha ni gott folk nu är de bevisat.. carro har blivit tant.. japp de är bara att inse.. glasögonen sitter som en smäck!;) ser allt med lite andra ögon nu ;) ja så nu e de bara att vänja sig.. har varit i skogen ikväll och myst med systrarna och lille killen en sväng: härligt!

ja ja om vi ska åter gå till de som skrevs igår..

Jag har aldrig någonsin påstått att jag e fel fri, jag gör oxå misstag och fel steg ibland självklart! var vore världen om alla vore perfekta? och alla lär vi oss av våra misstag eller hur?
och om jag tycker något e fel eller att någon gör fel måste jag väl ändå få säga de ändå? även att jag inte själv som sakt e fel fri?

Jag kanske inte är rätt person till att döma, men de är ju mitt val mitt liv mina känslor och de finns ingen annan som kan tala om för mig hur jag ska känna eller hur jag ska ta vissa saker?
lika lite som jag kan styra över någon annans känslor eller beteende?

Jag bestämmer ju inte om ditt eller någon annans liv, jag bestämmer inte vilka som du/ni ska tycka om eller inte eller umgås med? Nej de är ju ert liv ert val och alla har vi val är i livet vissa väljer mindre bra val andra inte..

och alla har vi väl rätt att ändra oss? alla har vi väl rätten till att erkänna att man hade fel?

Jag erkänner jag har gjort idiotiska saker, sakt saker jag inte menar... men jag vet oxå om att jag inte är den första och inte den sista att göra det..
jag kan inte annat än be om ursäkt?
sedan e de ju upp till er, dig, du.. att bestämma om du/ni vill förlåta, glömma, hata eller något annat
de är ju inte mitt val jag bestämmer ju inte över ert beslut eller hur? '
och därför bestämmer ju inte någon annan över mina beslut eller val?

Och nu är de ju mitt val mitt liv och jag väljer att inte glömma.. är de så hemskt utav mig?
jag är ju inte mer än människa med vanliga känslor precis som alla andra.. precis som du?

hata mig, älska mig, tyck illa om mig, beundra mig gör vad ni vill men kom ihåg att jag e inte mer mänsklig än du eller någon annan!


och ni som läser och kommenterar lämna inte anonymt... stå för de ni tycker,, så blir de inte fel...


*slut*

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen, så här tycker jag: Om någon väljer att göra så mot mig som din vän gjorde mot mig så hade jag valt att välja bort henne ur mitt liv.

Slut på diskussionen, hon gjorde sitt val och du gjorde ditt! Och utan hennes val så hade du aldrig behövt välja... eller hur!

Case closed!

Mina tankar och min omtanke finns hos dig, fastän du inte är felfri eller perfekt! ;-)