13 december 2008

barnen..



Ute e mörkt och kallt och i alla husen lyser nu överallt de tända ljusen.. osv ja idag e de lucia synd som jag sakt innan att snön lyser med sin frånvaro..

sitter nu med flickorna och spanar på barnprogram och börjar lite smått fundera på vart alla gulliga snälla figurer tagit vägen? som när jag va mindre? nu är de mycket bråk och slagsmål i alla serier som visas.. de är ju faktiskt inte så lustig att barn i dagens sammhälle lär sig och slåss och inte visar någon respekt för varken sina föräldrar eller de som är äldre? och så skyller alla på att de är föräldrarna som inte uppfostrar sina barn eller att de har fri uppfostran.. Som Mamma och Pappa gör man faktiskt allt man kan för att lära sina barn vad som e rätt och vad som är fel, för vilken förälder vill att sina barn inte ska ha någon respekt för de äldre? men de är inte lätt att lära sina barn att inte bråka och slås när de dagligen visas BARNprogram som inehåller dessa saker...

Jag försöker lära våra barn vad som e rätt och fel och jag höjer rösten åt våra barn om de inte lyssnar, vissa kanske uppfattar mig som hård? men jag vill inte att våra barn inte ska ha någon respekt eller bete sig som jag vet inte vad? jag gör de jag tycker e rätt och hoppas verkligen att mina barn inte kommer bli några av de som jag kallar hulliganer!

Älskar mina små flickor grymt mycket de är de bästa som hänt mig de är så goa på alla sätt! finns inget bättre när de kurar upp sig brevid en i soffan och vill kramas och pussas och viskar mamma jag älskar dig.. Vilken mamma smälter inte av de?

nu blir de frukost!

*slut*

0 kommentarer: