07 december 2008

En dag och kväll..

dagen har varit klasbra.. en tripp till kosta fick de bli hittade en och annan julklapp faktiskt och självklar en del till mig själv med:) kvällen bjöd på lite mat och gott tillsamans med vännerna i nykterhetensteckan för min del som sakt;) men lika trevligt hade jag för de.. hamnade hos några andra vänner lite senare.. en snabb genom gång hur mäbbiskor känner igen varandra..

F-jaha du måste vara cicci syster
C- javisst e de så..
F-ja jag ser vissa likheter,
C-ja de brukar säga det,
F- förstår de...
C- men du bor där jag bor va?
F- gör jag?
C-Ja jag bor på 14A?
F- Jaha ja du e tjejen med porrbelysninge?
C-Va?
F- ja nere på hörnet?
C- ja jo de stämmer och du e killen med stora stjärnan;)

hur kan en röd liten lampa som e så söt och diskret kallas porrbelysning? hmm allt hät i världen handlar väl inte om sex eller?

sedan va de dax att åka.. vem kör undrar de? de gör jag:) du? japp vem annars? men va vad då e du nykter? självklart inte tänker jag förlora mitt vad;) åå de trodde jag inte? nä men de e aldrig någon som påstått att jag har alla hästarna hemma;) hihi

väl ute på apollo som de alltid blir möts man av samma folk samma musik och samma dricka som alla andra gånger man kommer till detta stället, frågan lyder då vad e de som gör att man tycker de är så roligt att gå ut varje helg prata med samma folk om samma saker med samma drink eller öl i handen? inte vet jag, men alla är nog rädda för att de ska bli en förändring? eller vad tror ni? men visst har man lika trevligt varje gång?

men de är kul att chocka i bland med eller hur? en annas vän komentar till min nykterhet ikväll.. du är alltid lika full och glad carro, men lilla vän ikväll e jag nykter:) va? japp så e de ska ta bilen nu och åka hem? ne du skojar? nepp dagens sanning?.. men men du var e världen på väg nu då?..

haha ja jag hoppas inte den går under för att carro ska hålla sig nykter, för då får vi nog ta och tänka om;)

fast jag e lika glad och sprallig som alltid, lite roligt e de att se hur stället man vatt på så många gånger innan ser ut utan de där lite suddiga som blir framför ögonen? och spana in alla fulla människor och fundera på hur många som vaknar med ångest, inget minne, de lyckliga osv, de som man ser har en kris, de som bara vill ta en öl och umgås den där killen som limmar och limmar på tjejen som inte ens lagt märke till att han existerar .. ja ni jag kan nog fortsätta hela nätten att spekulera i detta men de tänker jag inte göra för nu ska jag ta och krypa ner under täcket och veta att i morgon vaknar jag iallafall utan bakis känslan, ångesten och den extrema tröttheten.. så god natt mina älskade vänner och ni andra hoppas eran helg varit lika bra som min:)

kärlek och pussar till er mina allt!

( i morgon kommer de mina älskade små flickor. härligt!)

*slut*

0 kommentarer: