11 december 2008

Yr bara..


tänk om allt var som allt var underbart, om allt var enkel som man förstod alla känslor? om man förstod varför man känner som man gör.. om man förstod varför man tänker som man gör? om jag förstod varför jag är som jag är varför jag blev som jag blev
om jag förstod mig på alla människor, människor som skrattar hela tiden åt lika tråkiga saker? varje gång dom som skrattar och inte verkar ha någon sorg i sig alls?
var finns deras tankar? deras känslor? om jag ändå förstod varför jag är sån om ni ändå visste vem jag var men jag begraver det i mitt hjärta sparar det åt den rätta stänger inne mig själv men tänk om alla visste det riktigt riktiga jag vad hade dom tyckt? vad hade dom tänkt? jag kanske är normalare än vad jag tror jag kanske inte är så konstig ändå?
alla kanske är liite som jag?
En dag någon gång kanske allt får en förklaring? kanske allt blir som man tänkt sig?
men i vilket fall som helst...
Jaha ni är en kväll när tankarna yr runt där uppe ja de ser ni ju på texten ovanför... sitter och funderar just nu på hur jag tror mitt liv ser ut om kanske tio år? hur jag trodde de skulle sett ut idag för tio år sedan.. för tio år sedan då bodde jag hemma fortfarande tillsammans med mina mamma henns dåvarande sambo och mina 4 systrar två katter och en hund... hade en pojkvän som jag då trodde jag skulle dela resten av mitt liv med haha ja så naivt egentligen... men men iallafall trodde jag nog att mitt liv skulle se ut som de gör idag fast med lite andra personer bara, trodde jag skulle ha ett jobb som jag trivdes med men kanske inom handel... trodde att jag skulle ha barn fast kanske bara ett... ha min egen bostad, egen bil,.. hade väl kanske hoppats på lite mer pengar på mina konton hahah.... så besviken på mitt liv e jag inte alls faktiskt.. tycker de har rett sig ganska bra och jag har väl blivit så normal man kan bli med sådana föräldrar eller vad tycker ni mina vänner?
hmm men om tio år framåt mm. ja ni de är lite klurigare.. förhoppningsvis har jag en underbar kille/man vid min sida jag har mina älskade flickor som just då är inne i åldrar där man får hålla extra mycket koll på dem! förhoppningsvis har jag mitt eget hus kanske lite mer pengar på kontot;) haha tror starkt på att jag kommer ha en hund då med faktiskt så de ser väl likadant ut som idag egentligen.. men de e ju så jag e ju bara en vanlig tjej med vanliga problem vad mer kan man begära av en " johansson" ( svensson)
jaha och vad var detta inlägget för mening? bara yr hmm...
älskar er mina allt!
'slut'

1 kommentarer:

Anonym sa...

Men vännen, inte skulle väl det vara kul - att förstå allt och alla! Ett liv helt utan spänning där du varje dag visste exakt vad som skulle hända? Nej fy och usch!

Och tro mig, både du och jag är så mycket bättre än vad man kunnat tro om man ser till våra föräldrar - men dem väljer man ju inte - eller hur!

Sköt om dig nu och sluta grubbla så in i he***te på allt! NJUT!

Det blir ju inte svårare än vad du gör det! ;-)