09 februari 2009

älska glömma förlåta...

det är tyst.. riktigt tyst.. jag är själv , jag lyssnar, jag känner och jag försöker förstå...
byter roller.. försöker förstå?
men nej jag kan inte förstå...

Man kan inte tycka om eller älska någon annan om man inte tycker om och accepterar sig själv först... Du kan aldrig hjälpa en människa som inte vill ha någon hjälp, eller inte själv inser att den behöver det... Du kan inte hjälpa någon annan förrän du själv rett ut dina egna problem...

försök hjälpa dig själv innan du försöker hjälpa någon annan för annars kommer du falla själv..
Det är dax nu, tiden är inne, förändringar kommer att komma, acceptera dem lär dig leva med dem inte brevid dem!

jag har iallafall bestämt mig för att acceptera, tycka om tillåta mig själv att vara glad eller ledsen, lycklig eller sårad.. så e livets gång.... som sakt lär dig livet stora gåta älska glömma och förlåta...

ännu ett blad har vänts och ett nytt kapitel börjar...

*slut*

0 kommentarer: