18 januari 2010

Min dag på jobbet...


vilken underbar start på veckan, snön faller blöt och härlig, glömde flickornas väskor hemma som de behöver till dagis, hem och vända igen, glömde bort mitt möte jag hade vid 8, hittar inte rullarna som de beställt visar sig att jag skrivit ner fel nr?, chauffören kör sönder en trailarna, den andra bilen står lastad med annat gods, får en beställning på fler rullar när andra lasset fortfarande står kvar på golvet, men efter lite fram och tillbaka får alla sina rullar, och hon slutar,.. ja då stular porten och vill inte gå ner....? och vid lunch var hon lite tankspridd, började fundera på vad faan hon ställt bilen?? efter en kvart går det upp ett ljus, lunchade ju ute med en av jobbarkompisarna och han plockade ju mig i magget, jaha då få hon gå i det underbara vädret?... Men det är ju Måndag... och det är måndag hela kvällen.....


och det lustiga är att hon fortfarande inte är stressad, le eller irriterad? Jag har ju månadslön precis som alla andra och är inte mer än människa, gör så gott jag kan...
nu ska hon och tjejerna beställa lite nya kläder, dricka saft och bara mysa....

0 kommentarer: