15 maj 2010

tid..

Magkänslan ..

Ja just nu vet jag varken ut eller in eller vad som är upp ner längre.. jag trodde mig vet så mycket, men kom på att jag visst så lite.. jag trodde mig veta att jag stod stadig, med båda mina 38-or på jorden.. jag står stadig på jorden när jag är en hjälpande hand åt andra, jag finns och jag ställer upp, jag dömer inte, försöker se allt åt alla håll , i alla vinklar och vråer.. åt andra... men åt mig själv gör jag absolut inte som jag lär....

Denna gången behöver jag tid, kan jag få de? jag behöver tiden till att hitta och finna, ta eller släppa.. Kan jag få tid denna gången till att få känna vad som är rätt och vad som är fel?.. utan att behöva göra något val innan jag vet vad som känns rätt...?

Någon kan bli sårad, någon kan bli glad, någon kan bli nöjd.. denna någon vet jag faktisk inte själv vem de blir.. men något av dessa kommer jag att bli.. hur de än blir... så behöver jag tiden nu...

Jag tar mig tiden jag behöver, accepteras inte de.. nej då tar jag de,.. men jag behöver tid iallafall... och jag tar mig tiden, och de finns inga garantier på något..

Vet bara att såra är de sista jag vill göra och bli...

Jag tar en paus och andas lite.. okej?...

" kära läsere ta inte åt er är bara hon själv som vet vad de handlar om men hon var tvungen att berätta att hon behöver tid.. men inte för långt bort för ett sms eller telefonsamtal"

0 kommentarer: