02 november 2008

Min Vecka!

igår va de deras dag.. deras som inte längre finns att vandra på jorden men som ändå finns ibland oss.. den dagen då man ägnar tänkar åt mycket minnen.. tur att man har sina minnen..

Sa till en god vän igår att jag vill bli släppt för vinden.. så mina nära och kära inte behöver ha ett " måste" till i vardagen.. men de är skönt att ha något ställe att gå till? ja men jag finns ju runt om kring? de räcker med ett ljus hemma och en tanke så är jag nöjd..han log de räckte för att visa att han förstod... så vill jag ha det när den dagen kommer.. hur vill ni mina vänner ha de?

Min vardag består mycket av tankar och funderingar, men de har ni förhoppningsvis redan märkt;) men jag kan ju berätta lite hur veckan varit med;)
kom hem förra söndagen från min resa till stora staden.. måndagen va de tillbaka in i verkligheten och jobbet.. blev lite fika och prat efter jobbet med Mattias.. sedan blev de en sväng ut till pappa peter och barnen för en trevlig pratstund och massa mys med barnen... och ja va i m-ås en sväng med med mysan...

tisdagen var en lugn dag tror jag? minnet är ju bra men kort;)

onsdagen var de jobb och övertid .. körde sönder lite på jobbet denna dagen med.. mindre bra men men...kaffe hos camilla och martin fick de bli, Och när fotbollen va färdigspelad kom Richard på besök blev lite kaffe och massa prat! tack för att du finns! denna natten va lite jobbig kunde inte sova så vid 4 typ kokte jag pasta och köttbullar;)

Torsdagen bestod oxå av jobb och övertid, i ett jä..a väder, de va snöblandat regn och de blåste som jag vet inte vad! men de fick ju gå, har man valt ett sådan yrke får man ju faktiskt bara acceptera de;) efetr jobbet blev de ett kryddparty som stod på listan, och fattigare blev man med..;) sedan va de kaffe úte i stångehamn med Henrik och Peter..

Fredag som alla andra dagar jobb och övertid... eller ja när jag stod i godans ro och skulle poppnita dit plåten i släpet på lastbilen kommer molle bolle "chefen" med två människor som tydligen ska ta kort på mig?....igen!? va för lo denna gången tror jag? jaha ja sa jag och jag som inte ens hunnit kamma håret idag;) ja ja sakt och gjort ut plocka ur folk i maskiner för att visa vad jag gör på mitt jobb hihi , man får helt enkel bjuda på sig själv! Skrattade rätt bra sedan när vi satt oss igen igen i värmen igen och de började ställa alla frågor och la fram alla papper jag skulle skriva på.. högst upp på ett papper stod de " Modellkontrakt" haha jasså inte dålig va? och betalt fick me;) kanske e något man ska satsa på? eller vad tycker ni? börja bli rätt van nu, den ständiga frasen som jag säger ta kortet från höger sida de blir bäst;) skämt och sido .. men så var de iallafall.. sedan blev ut och hämta barnen :) härligt har ju saknat mina små flickor.. kvällen bjöd på kaffe drickande i min soffa med Peter med massa prat och diskutioner och de löste sig till sist..

Lödagen igår va de städning, mys med barnen, kaffe med vännen, och mat hos andra vännen, hälsa på farmor och farfars grav. för att sedan komma hem och lägga min små flickor för att efter några minuter själv somna på soffan;)
och idag bjuder de på fortsatt städning och mys med barnen sedan får vi se vad kvällen bjuder
på...

så nu har jag nog fått med alla veckan betyr.. ska försöka hinna med att uppdatera er lite oftare.. och kanske lite mer ingående.. de kommer.. men vissa saker förblir ändå i gåtor och hemligheter;)

kärlek till mina allt!

*slut*

1 kommentarer:

elin sa...

Att låta askan fara med vinden är även mitt önskemål! Jag är så oerhört tacksam för vårt val för vår lilla flicka, som inte fick uppleva detta jordeliv! Hon finns med mej vart jag än går, och jag behöver aldrig gå till en tom grav!! Jag vill inte tynga andras axlar med en grav så minneslund/asklund är upperligt för mej!!