11 november 2008

Svammel nr 1

-han e inte så dum som han ser ut..
-nehe men varför ser han dum ut då?
-men, så kan du väl inte säga?
-de va ju du som sa de först, inte jag?
- men jag menade ju att han va smart!
-och jag sa inte han såg elak ut?

Varför säger man saker som man inte menar eller menar fast menar en helt annan sak? hade de inte bara varit bättre och sakt den killen där han e smart? istället för de första? detta kan konfundera mig lite? hmm.. finns mycket som gör de faktisk.. som de vanligaste av dem alla vad kom först hönan eller ägget? liite klurig men den tål att tänkas på...

och om drömmar har någon betydelse? hade en lustig dröm om natten... lustig va den och hängde inte riktigt ihop men hmm allt som sägs eller görs har ju en betydelse de återstår väl bara att vänta och se?

nej ni gott folk blev bara svamel ikväll... ha en trevlig kväll/natt

en sak till .. jag frågade min stora dotter idag:

-vet du en sak Fanny?
-hmm
-Vad vet du?
-Att mamma älskar mig!

kärlek till mina allt!

*slut*

0 kommentarer: