08 december 2008

varar det längst?

fick en lite smärre chock igår, något jag inte trodde i min vildaste fantasi? Som jag säger de finns inget jag ångrar bara saker jag e mindre stolt över, de jag gjort under mina år på jorden har gjort mig till den jag e idag inte den jag var för några år sedan eller månader sedan.. ärligheten har alltid haft en väldigt stor betydelse för mig, men vissa saker finns de som inte är värt att nämna de är något jag jag kommit på nu på senare tid.. saker som sårar mer än de gör nytta.. alla människor har ett val ett val att berätt allt om sitt liv eller välja att bara berätta de man själv tycker har betydelse eller det som man tycker e viktigt... vissa saker skadar och sårar mer att veta..

i vissa avseende är de bättre att vara tyst i vissa situation är de bättre att inte säga allt...

som tur e vi alla flickor och pojkar olika, olika öppna eller hur man nu vill se de "hemliga"

Det finns vissa saker jag inte tycker är värt att näma eller säga men bara för att jag gör sådana val betyder väl inte det att man ljuger eller? vissa saker mår man faktiskt bättre av att inte veta,.. de är något jag själv fått erfara faktiskt...

så min fråga varar alltid ärligheten längst? eller är de bättre att välja att inte nämna de?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Givetvis vara ärlighet längst men jag tycker att du ska fråga dig innan du öppnar munnen:

1. Finns det ett bättre sätt att framför detta på än den tanke jag har just nu?
2. Om rollerna var ombytta, skulle jag då vilja veta?

Så tycker jag...

Carolina Johansson sa...

detta hade varit bättre jag inte vetat..

om rollerna varit omvända hade jag nog valt att inte säga något...

men ärlighet uppskattas:)