20 januari 2009

vägen... min väg...

Jag valde den ensamma vägen... den vägen som jag själv måste klara av...

Jag har gjort valet att vara själv ingen annan...
Jag borde förstått, jag borde sakt något innan, jag borde aldrig släppt, jag borde inte låtit dig fara illa, jag borde inte gjort något som jag trodde va bäst för dig, jag borde aldrig låtit dig hoppas låtit dig tro på oss.. det finns så många saker jag inte borde låtit ske eller hända... bara för att jag försökte ta den "lätta" vägen..

Jag måste inse att jag själv måste vandra min väg till mitt vägskäl, inte bara komma till återvänds gränd ar hela tiden? för varje gränd jag stöter på, för varje fel körning blir vägen tillbaka till mitt vägskäl ännu längre... jag måste hitta mig själv, jag måste lära mig leva mig, lära mig älska mig innan jag kan hitta någon annan, hitta någon annan att leva med, någon annan att älska...

för hur ska jag kunna leva med någon annan.. när jag knappt kan leva med mig själv?

En vacker dag hittar jag till mitt vägskäl och den dagen vet jag vilken väg jag ska välja...
Men jag måste klara av den vägen själv...

där av mitt val att leva själv...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Du är aldrig ensam på vägen Carro, vi vänner, finns för dig, med dig! Skandaler eller ej... ;-)