06 augusti 2008

god kväll!

Sitter och varvar ner lite efter dagens bestyr! ´

igår iallafall var vi i m.ås jag och barnen och käkade lite mat och blarrade en massa och grattade vännen! kalas trevligt barnen lekte som tokar!
idag tog jag och barnen en tripp ner till MAlin och hälsade på länge sedan sist men alltid lika trevligt.. så tänkte vi att vi åker ner till m_ås och tar en fika på lilla torget och bara myser lite .. ja men tror ni min bil startade då!!? nepp gick runt men ville inte starta men som tur e har vi ju inte tummen mitt i handen utan vi letade fram lite verktyg ur daniels garage och vips så hade kollat de som vi kunde tänka oss var fel och så vred vi om nyklen och bilen startade ! den ni inte dåligt av oss va?;) ja ja ner till blomstermåla hittade en som kanske vi kunde tänka oss veta vad felet va på bilen men icke han hade inte en susning ... jaja vi åkte ner till m-ås iallafall och togos en fika barnen mös så gutt fick välja helt själva vad de skulle ha så de blev tårta hihihi.. sedan ner till ålem släpper av malin och åker hem vågar inte riktig stänga av bilen ifall den inte skulle starta igen.. hemma blev de iallafall lite städ och plock och ute lek för barnen... sedna kom peter hem och kollade på bilen en sväng men va osäker på vad de kunde vara så affe fick hjälpa mig i kväll och koppla upp den mot datorn hittade vad felet låg spjäll någotningen hihih.. fast de n fick ju nya tändstift i kväll iallafall:) blev en powerwalk med ikväll skönt ut och röra på sig lite! Hade ju tänkt åka till ölnd hälsa på en jobbarkompis i morgon men vågar inte åka över om inte bilen startar när jag ska hem sedan lite dumt när jag har en tid att pass ju men vi får se vad vi hittar på barnen och Jag!

Sitter och kollar lite möbler som ska införskaffas till lägenheten.. som sakt peter behåller ju möblerna vi har i huset och huset så löser han ut mig i stället med en lägenhet och nya möbler ett helt nytt boende med andra ord:) kändes lättast så istället för att dela upp alla sakerna och då har barnen en plats som inte kommer ändras något och de känns super skönt! allt för mina små tjejer ju! de bästa som finns mina allt!

Till Fannny & Julia ;
Ni är min fina lilla skatt
Ni som gett mig leenden o skratt.
Ni som vet att allt e möjligt
att ingenting är löjligt.
Tack för att just NI finns i världen till
att få dela livet med er,
är vad jag vill.
Känn hur mitt hjärta slå för er
för ni är världens bästa tjejer.
Tack döttrarna mina
för att Ni är så fina. // Mamma
*slut*

0 kommentarer: