17 oktober 2008

de är tyst..

de ända som hörs e surret från datorn.. barnen va trött så de somnade som små grisar i sina sänga ikväll utan större protest faktiskt... dagen har flytit på som alla andra dagar.. men idag kom ett besked som gjorde ett val lättare.. jag får vara kvar på mitt jobb! Skönt.. fast de hade varit spännande med nått nytt.. men än finns de ju tid...

Har gjort mitt val, ett val som för mig e väldigt svårt ett val jag själv aldrig trodde jag skulle göra.. men de gjorde jag kommer säker bli jobbigt.. men de känns bra, de känns rätt! som jag brukar säga hade de varit i en annan tid en annan plats och situation hade nog valet varit annorlunda kan jag tänka mig..

känns som om jag ändå e på väg upp på fötterna igen, idag efter beskedet från jobbet har jag kommit på mig själv med att små le lite faktiskt och de känns som om de var länge sedan nu.. ler faktiskt nu med? Som chefen sa idag, du har många imot dig och många med dig men forsätt med de du gör så ska du se att allt löser sig till din för del! är inte alltid att vara tjej på ett mans dominerat arbete, man får ta mycket, höra mycket är nog inte många tjejer som skulle ta de, man måste nog ha rätt bra psyke faktiskt! Är inte lätt att vara " Bra" i vissas ögon och " dålig" i vissas , men de är faktiskt inte mitt fel att de valde att satsa på mig och inte han? vad ska jag göra åt de? Jo de jag gjort hela tiden;) hålla näsan högt ( inte så jag snubblar) men precis på gränsen hihi och visa att jag kan faktiskt även att jag inte har något som hänger där nere och luktar illa;) ...

Nehe nu e de snart dax att slå på tv en sväng zappa mellan kanalerna som vanligt och bara ta de lugnt! känns som om jag behöver de!

kram till vännerna, är glad att jag har er!

kärlek till flickorna mina!

*slut*

2 kommentarer:

Jannice Glag sa...

tur för dig att du fick va kvar på jobbet =) får nog ta och ringa dig... låter nästan så. puss

Cecilia sa...

Hej! Tack för det du skrev. Kämpade hårt med att få min kära blogg lite mer i min smak. :P

Kul att du är inne och läser lite ibland. Har ju egentligen ingen koll alls på om det är nån överhuvudtaget som läser, så det är alltid kul att få veta. ;)
Ha det bra!