31 augusti 2009

kanske men bara kanske...


om du en dag vaknar upp och inser att det du ser i spegeln, är det du ska acceptera, det du ska leva med, det du ska älska? och faktiskt inser att du allt mer börjar tycka om det, är du då på rätt väg?


Det är så många gånger, Jag har tänkt att "det här är kärlek"
Men kanske aldrig riktigt tagit på kärleken
Bara beskåda den från utsidan,
Lovade mig själv att inte riskera att bli sviken,
Inte riskera att bli sårad,
Jag försöker vända bort tankarna
Men det går inte,
Jag kan inte
Det är så synd,
Att jag är så rädd för att lita på någon,
Att jag inte vågar låta mina känslor styra
Att jag inte gör ett försök
För jag har ju inget att förlora
Det är synd att jag är rädd för kärleken

tråkigt men sant.. jag får helt enkel inse att jag är för rädd för att våga satsa men helt enkel även för rädd för att vara själv...

om jag hade vågat lita på allt som sägs på allt som görs så kanske men bara kanske skulle vi ha funkat?

men just nu är jag för rädd för kärleken men inte lika rädd för ensamheten så det är den som tar över,..

just nu väljer jag att leva med ensamheten i stället för kärleken...

....................................................................................................................................................................

älskar mina flickor!

puss och kram..

0 kommentarer: