10 december 2009

ibland kanske...

varför bryr jag mig egentligen? varför lägger jag energi?
Är det av snällhet? Dumhet? eller vad är det egentligen...?

dum snällhet är nog vad det är?
Kanske för att jag en dag hoppas att.. kanske inte du eller du...men någon skulle göra samma sak för mig?

Vänskap för mig är viktigt, viktigare än kärleken...

Jag har rensat ur och tagit bort personer som tar onödig energi, som svikit, som jag svikit, som jag inte kan anförtro mig åt till 100%.. är nog som folk säger .. har någon, någon gång gjort att du tvivlar, eller sårar ja helt enkelt inte litar på vänskapen eller kärleken stänger du av, drar dig undan och går din egna lilla väg... sedan om jag sårar eller sviker på "min" väg.. är säker för att jag inte kunde eller kan ge hela mig själv i den vänskapen eller kärleken.. tyvärr är det nog så.. men alla ska givetvis få en andra chans tycker jag, men det tar tid att ta in och acceptera det som hänt och det som varit.. men jag är ingen elak eller kall människa... jag bara går min egna väg i mitt egna tänkande och i mångas ögon är det fel och i många andras är det rätt... men visst är det tur att det finns så många olika människor här i världen:)

men jag är även en person som kan be om ursäkt och även kan acceptera en ursäkt....

0 kommentarer: