26 maj 2010

Idag har flickorna och jag haft en diskution.. hmm.. hittade dem målandes på varandra! som vanligt ryter man ju i vad gör ni, vad håller ni på med?, det är inte bra att måla på sig... ja listan kan göras lång med alla ord som kom ur munnen.... då tittar de på mig med sina fina blå ögon frågande och säger meeen mamma du har ju målade saker på dig??
Jaha då står man där igen och tänker ja det är verkligen som de säger... barn gör inte som du säger, de gör som du gör..
tänkte säga måla på... men tog mitt sunda förnuft till fånga och gav dem varsitt papper i stället, satte mig ner och målade med dem, idag har de varit på topp humör.. så härligt!

Såå nu ska jag städa klart, ta mig in i duschen, slå ner rumpan i soffan njuta av en bra film och ett stort glas vitt för de är jag värd!

trivsel på hög nivå!

0 kommentarer: