18 september 2008

Good morgon!

kan man vakna upp i ett annat liv men en helt ny inställning? hmm jag vet inte men de känns som om de hänt nått i natt? som om allt tagit i vändning? är jag på nytt född? haha nej de är nog bara en väldigt bra dag!

Läste min vänns blogg igår, Hon e så stark i en så svår situation! Starkare människa tror jag faktiskt inte vi hittar på denna jord, jag vet att hon klara av detta med bravur hinder kommer komma som hon tar med en klack spark känslor kommer som hon bearbetar på sitt eget vis! Om jag vore hälften som henne vore jag nöjd! de är en människa jag ser upptill som jag finns och ställer upp i alla väder !

Som en annan vän sa.. denna blogg ska handla om dig och inget annat? och ärligt talat så gör den faktiskt de, de är ju mina ord mina tankar och de som jag känner.. jag är en människa som inte pratar känslor öppet med mina vänner eller familj..Om jag e arg, lesse, besviken, glad eller vad de nu kan vara så är de alltid lättare att uttrycka de i ord genom att skriva? Och alla säger ju att man ska prata om sina känslor ? Jag tycker detta är ett stort steg i rätt riktning att börja bearbeta mina känslor? någon annanstan, en annan tid, någon gång, så kanske jag släpper mitt kontroll behov? Sen visst ibland så bubblar skålen över för mig me och då kommer de ur munnen i stället! Fast i regel har de redan gått så långt att man blivit sårad och de är väl de jag e rädd för ska hända egentligen och därför jag inte pratar om känslor.. hmm lite klurigt! haha men jag säger som en en glad finne : De här kan jag!

Och jag är inte sådan som inte pratar för de gör jag mer än gärna och talar om hur jag mår men de som jag skada såra göra mig arg eller lessen eller de som jag inte riktigt har kontoll över som jag gärna håller inom mig! för ingen människa vill jubli sårad!

HU! Nu var morgonpasset för hjärna över iallafall haha!

Ska nu ta på barnen deras jackor och skor och åka med de till dagis Fanny ska ju bli fottad idag min stora tjej julia får vara hemma hon e inte alls pigg! får se om fanny vill följa med hema eller om hon vill vara kvar och leka de får hon bestämma helt själv:)

Kommer säker ett och annat ord ner kluddrat under dagen... annars ha de bäst!

Kärlek till mmina flickor!

*slut*

1 kommentarer:

Mona sa...

Kärlek till dig min vän! Massor!!!