05 oktober 2008

Tankar och helgen...

då var de söndag igen veckorna går så fort, snart sitter man där på hemmet och undrar vad som hände med allt man skulle göra allt man missat allt man upplev med både roliga, glada och sorgliga minnen men de är ju så livets gång è! Om du fick leva ditt liv igen? vad skulle du gjort annorlunda då? hmm jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skulle gjort annorlunda? är rätt nöjd med hur mitt liv ser ut idag, har ett bra betalt jobb, goda vänner, två helt underbara flickor,en speciell person vid min sida, tak överhuvudet och mat på bordet en bil som går framåt och bakåt, hälsan e väl i rätt bra skick;) vad mer kan man egentligen begära? jag är med enkla ord väldigt lyckligt lottad! Sedan visst så har man ju alltid sin drömmar hur man vill att allt ska se ut i ens framtid.. Men jag har nog faktiskt slutat drömma nu och insätt att inget blir som man planerat utan man får ta dagen, veckorna, månaderna och åren precis som de kommer men jag har bestämt mig att inte nöja mig med de näst bästa iallafall utan försöka kämpa mig till de jag vill ha annars kan de vara.. som t ex om jag vill ha en Katt så blir de en katt och ingen råtta bara för att den var på rea? eller om jag vill ha en vit opel varför köpa en blå ford? ja ni förstår nog vart jag vill komma sedan begär jag inte att jag ska ha allt i hela världen men jag tänker kämpa mig till de som jag vill ha! då vet jag iallafall att jag har försökt och de räcker för mig! någon gång ska jag köpa mitt drömhus min dröm bil och såvidare men hur lång tid de tar de har jag ingen anning om huvudsaken e att jag iallafall försökt att få de jag vill ha...

Ni släpper vi tankarna en stund igen va och åter gå till min vardag!

Fredag var de jobb som gällde fick bli en "lång" resa med lastbilen till Mönsterås stece de ni inte dåligt va?;) sedan ringde Dagis och sa att fanny bus va dålig så då fick jag ställa lastbilen och åka och hämta henne men jätte dålig va hon inte kan jag ju inte påstå men de är bra att de är uppmärksamma på barnen iallfall.. sedan ni blev de att vi tog barnvagen och gick bort till Emma och Micke blev lite god mat och dricka och massa skratt och prat hihi.. sedan hem med flikorna i vagenen somnade som två små grisar hihi så söta så!

lördagen bjud på jobb på morgonen så flickorna fick åka till sin framor typ tre timmar på morgonen sedan hem stressa runt lite för att färden sedan skulle gå vidare ner till M-ås marknad! Fy! vad folk de va..fast först blev de fika hos camilla innan vi intog markande och upptäckte rätt foret jag och My att vi kommer inte komma någonstans med syskonvagenen så vi svängde av och gick ner med den till bilen igen så flickorna fick gå.. funderade rätt strakt på att fixa en skylt först där de stod typ " hiv" då tror jag faktiskt folk hade flyttat sig lite;) hihí... sedan upp till M tog en kopp kaffe och bara mös, sedan vidare ner Till Emma och Dea, Hu barnen höll ett tempo på typ 200km hela tiden hihi får hoppas de inte blev allt för avskräckta ;) hihi men trevligt va de iallafall.. sedan hem till oskarstan handla lite mat för att sedan bara inta soffan och bara njuta av kvällen!

och idag e de ju som skat söndag som bjuder på tvättstugan, städning, kalas i skogen och flickorna ska få åka till sin pappa.. alltid lika tråkigt men som sakt veckorna går fort så snart e de söndag iegn och då kommer de till mamma igen... så nu ni hinner jag inte sitta och kluddra mer för idag.. men de dröjer nog inte allt förlänge innan de e dax igen...
Kärlek till mina allt ni är de bästa!

*slut*

0 kommentarer: