12 januari 2009

fri som en fågel...

lite lätt härlig musik hörs i bakgrunden, lugnet, tystnaden gör saknaden efter flickorna så otroligt stor! Saknar dem...

Om jag var en fågel.
Skulle jag flyga högt.
Långt upp i himlen, ibland alla molnen.
Jag skulle titta ner på alla människor,
jag skulle tycka att de såg ut som små kryp långt därnere.
Jag skulle skratta för mig själv.
Tänk att få flyga vart man vill.
Inga bekymmer, inga problem.
Jag skulle vara fri...som en fågel.
Jag skulle flyga till havet varje dag, och sätta mig på en sten mitt ute, där ingen annan än jag finns.På den stenen skulle jag sitta, och känna doften av sommar.
Alla blommor och doften av havet.
Jag skulle höra barnen plaska i vattnet och skratta från en strand långt bortifrån.
Jag skulle flyga över dem och vakta.
Jag skulle kolla på alla som kommer och går..En del barnfamiljer, där barnen bråkar om vem som ska leka med badbollen.
En del par som bara skulle ligga och mysa på en filt under ett träd.
En del lite äldre vänninor skulle sitta i sina solstolar och läsadagens nyheter.
Eller lösa korsord i "hemmets journal". Jag skulle titta på när barnen åt sina kalla glassar. Och jag skulle ropa på dem varje gång glassen droppade.Kanske skulle de inte bry sig..eller ens förstå mig. NU är jag visserligen ingen fågel, men tänk OM..?

0 kommentarer: